UNITAT 7-8
LECTURA
COMUNICACIÓ
El fullet informatiu.
La seua finalitat és: informar, explicar, convèncer i proposar solucions.
Ha de ser:
- Clar i directe.
- Atractiu.
- Il·lustracions.
- Resum, esquemes.
- Objectiu.
- Sol fer-lo un
col·lectiu.
Estructura. (Portada,
pg. Centrals, contraportada)
Recursos. Marques
tipogràfiques (tipus de lletra, guionets, colors).
GRAMÀTICA
Seguir amb les
subordinades (quadern de sintaxi)
Els pronoms relatius.
(que, qui, on, prep + què, el qual..............)
Els pronoms possessius.
(.............. del qual/de la qual...............)
Els pronoms neutres. (la
qual cosa, cosa que...)
No confondre el que relatiu amb la conjunció:
El jugador que/ Em va
dir que.....
Relatiu sense
antecedent= Subordinada substantiva:
Qui no vulga.....
El que ........
No confondre on relatiu
amb on adverbial.
La casa on
viu............/ Viu on va nàixer.
Recordar el canvi i
caiguda de preposició.
LLENGUA I SOCIETAT
Història de la Llengua.
Època d’esplendor i principals autors. Causes de la caiguda de la nostra
cultura als s. XVI-XIX.
LITERATURA
La poesia de postguerra.
Va ser la que primer es
va recuperar. Recordem:
Rima d’art major, d’art
menor, elisió, sinalefa, hiat.
Rima consonant,
assonant, femenina (acaba en plana o esdrúixola), masculina (acaba en paraula
aguda), versos blancs, lliures
L’assaig. Joan Fuster.
No hay comentarios:
Publicar un comentario